magiskbokmal - adventure is out there!

welcome to my crib!

2010-08-09 @ 00:43:10

Tog en liten tripp upp i landet i torsdags, för att hämta ut nycklar till nya studentlyan. Måste erkänna att wow-faktorn uteblev när jag gick runt de första minuterna (eller rättare sagt, stod på ett och samma ställe. Det går fort att inspektera 20kvm, haha). Råtthål, var det första jag tänkte och ville spy på tapeterna och alla dess fettfläckar. De skrangliga möblerna var väl inte heller att hurra för. Eller all avflagad färg på lister och dylikt. Och eftersom det inte fanns någon madrass fick jag sova sittandes i en "fåtölj" (jag använder detta ord löst) med ett lakan och en handduk som täcke. Aj som f...!!

Men efter en obekväm natt och en näringsrik frukost bestående av en varm yoghurt (eftersom jag inte fattade hur man fick igång kylen precis innan jag skulle gå) så beslöt jag mig för inte stressa upp mig. Några nya möbler, Sagan om Ringen-planscher på väggarna och Cola i kylen, då ska det nog bli beboeligt! Bara ta ett djupt andetag och tänka positivt. Ta inspiration av Ernst Kirchsteiger som sa: Man kanske borde tälja på en pinne då och då för att må lite bättre! Åh Ernst, du är full av visdom! (är i hemlighet ett stort fan) 

Welcome to my crib!

 

 









Här var det bekvämt att sova... NOT

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: eli.

svar; eller hur, meant to be typ !

haha jag tänkte faktist skriva "emoväggar" först hahaha

well well, nu vet jag iaf att jag aldrig mer ska ha mörka väggar !!



GRATTIS TILL DINA 20KVM ! :D

2010-08-09 @ 01:19:59
URL: http://noheels.blogg.se/

Postat av: eli.

svar; fan, jag skulle ju ringa dig ! hej förresten !!

i will ..eller vänta nu, det är ju redan onsdag haha

hur gick nollningen ?

missa ya, take care :*

2010-08-31 @ 00:33:16
URL: http://noheels.blogg.se/

Postat av: Tania

Åh! Vad kul att du har skaffat blogg! Här ska jag gå in varje dag så det är bäst att du börjar uppdatera lite mer nu.



Ja jag funderar på att ta och göra det imorgon faktiskt. Om det finns kvar så att säga...



Hur har du det annars då?

Trivs du bra i den nya staden, och i din första egna lägenhet?

Har du träffat klassen än? Hur verkar dom isf? Värsta anna-maria typerna eller är dom ok?



Ha det fint och kom hem och hälsa på snart!!

2010-08-31 @ 23:24:18
URL: http://tania.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback