magiskbokmal - adventure is out there!

*dammar av bloggen*

2011-03-22 @ 01:50:02


Tänk att vi redan är i slutet av mars, helt syyykt hur fort tiden går. Så är man en kärring också, 24 år fyllda. Härligt när man har klasskompisar som veckan efter stoltserar med sina 21 år fyllda! Men å andra sidan blir jag lite sådär klappa-på-huvudet-såja-du-förstår-tids-nog-lilla-du, när det kommer till dem. Det är då alltså personer jag har ganska svårt för... Födelsedagen var lyckad, tack och lov hade jag inte föreläsning, så det blev en bra blandning av tårtkalas och utgång. Vet inte hur man lyckas, men vi hade penningbrist, slösat upp typ hela csn på två veckor! Hur gick det till! Så, när man inte har så mycket pengar att spendera går man till Score, som har gratis inträde. Enda baren/nattklubben som har 18 års-gräns och det märks verkligen på gästerna! Herregud, det är hysterifyllor och galna människor och annat konstigt. Där är det alltid något som får en att bli helt ???! Hahaha, bäst i fredags var dvärg-gänget! Jag trodde jag skulle dööö. Ett stort gäng kråkor som alla gick till ungefär hakan på mig, och de röjde järnet på dansgolvet. Hahahaha! Nu var de väl kanske inte dvärgar medicinskt sett, men var fan hittar sju kråkor, som alla inte är över 1,50 cm, varandra!? HAHAHA DOOOG. Ja just det, förlåt om jag är politiskt inkorrekt, det heter ju visst... kortväxt/little people, eller vad man nu säger. Whuteva

Hittade det här kortet som jag köpte på Los Angeles flygplats förra året. Lite historiskt nördigt och mycket passande i födelsedagstider!







Skolan tuffar på i hög fart. Vi håller på att avsluta vår kurs i Globalisering, den första kurs vi haft på engelska. GaaaaaaHHHHHHHHHHHH. Engelska ska ju egentligen inte vara något problem, men man blir så stressad att man inte ska få med alla anteckningar och ska förstå, så man stressar upp sig och blir ett nervvrak. Och ens anteckningar blir på konstig svengelska som man själv inte kan tyda. Och sen är det HYSTERISKT roligt att vi har denna kursen ihop med 20 utbytesstudenter. Kulturkrockar! Det är de där störiga holländska killarna som bara pratar, skrattar, aldrig håller käft och lägger sig i när vi spelar luffarschack, och sneglar på våra anteckningar. Det är den lite svagt överklassiga amerikanska tjejen med Chanelväska, som säger "like" hela tiden. Det är smånördarna med praktiska frisyrer, ryggsäckar och utrustningsskor. Det är de där pakistanierna som har på sig något pyjamasaktigt (deras traditionella kläder, antar jag), och konstiga hattar och sjalar. Jag höll på att smälla av första gången jag såg dem... blev helt knallröd i fejjan av allt skratt. Och sen är det ju självklart de där jävla smarta indierna, som antecknar direkt på sina datorer och pratar med brytning. (hahahahahahahaha!) Ah, det var banne mig länge sedan jag haft så smygroligt på lektioner! Fast själva arbetet är ju en annan femma...

Måste bara påpeka till utbytesstudenternas försvar: varenda en av dem verkar vara smartare än oss svenskar. Alla svenskar är KNÄPPTYSTA på lektionen, erbjuder inte frivilligt att säga något högt. Man är ju som man är. Medan pakistanierna till exempel babblar på om världsproblem! "The situation in Quebec" togs upp och diskuterades i 10 minuter, men tillslut insåg läraren att det var väldigt få svenskar som visste vad fan det pratades om, så han förklarade långsamt och pedagogiskt för oss. DUMFÖRKLARADE...
Alltid utbytesstudenterna som argumenterar. En gång hamnade två stycken typ i gräl, huruvida islam är en "krigisk" religion tror jag det var, och de hojtade ilsket till varandra tvärs över klassrummet. Mycket underhållande! Hade lust att ta fram popcornen.

Kul kurs ändå, haha. Förutom när jag skulle köpa kurslitteraturen, då höll jag på att få hjärtstillestånd !!



Som tur var skulle jag ha bok nummer 1. Vem fasen köper en bok för 7000kr egentligen?? Dummkopf.


Permalink plugg/skola Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: andsomefashion



haha ja, jag hänger ju fan på h&m's hemsida jämt ;)

men jag har ju inte fått hem det än så man vet ju aldrig, jag kanske skickar tillbaka allt.... NOT.



men hallå, kan du inte skriva din bloggadress när du kommenterar, måste ju hålla på att leta upp din blogg i mina favoriter hela tiden :P



poss poss

2011-04-13 @ 16:07:21
URL: http://andsomefashion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback