magiskbokmal - adventure is out there!

Jeeeesus Christ! Suuuuperstaaaar!

2011-05-05 @ 23:00:48










Trots pluggpaniken förra veckan tog jag, M & P en liten paus och gick på musikalen Jesus Christ Superstar, som har spelats här i Karlstad på Scala teatern ett tag. Äntligen! Tycker amerikanska filmen är lite sisådär, men musiken är så sjukt bra och jag har velat se den här musikalen sen jag visste vem Jesus var i stort sett. Haha.

Och besviken blev man minsann inte! Perfekt kväll! Fick klä upp sig lite (premiärgick mina nya pumps. Aj, haha) och låtsas att man inte är fattig student utan en kultiverad vuxen som går på teater/musikaler som förströelse.

Hela ensemblen var fantastiskt duktiga, handlingen fungerade jättebra i modern tappning (dagens Jerusalem och alla dess konflikter), väldigt snygg och effektiv scenografi. Och Judas. Han blåste håret av oss med sin sång! Shit alltså. Vilka vindpipor! Blev lite kär och fick fan gåshud. Och och och... ALLT. 5/5 isglassar!

Har nu gått omkring och nynnat på musiken i en vecka. Brister ut i sång lite slupmässigt nu och då. Livet blir mycket roligare om man låtsas att allt är en musikal. Litet tips...!



PS. Sörjer att jag aldrig fick se min husgud Ola Salo som Jesus i den här musikalen 2009, i Malmö. Då hade mitt liv varit fulländat!

PS 2. Fun fact: P, som jobbar i garderoben på Scala teatern, berättade för oss att en av männen som är med i musikalen och hade en ganska stor roll, är samma man som gjorde rösten till krabban Sebastian i Den Lilla Sjöjungfrun. COOLT ELLER VADÅ


Permalink spelningar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback